Şeker Ameliyatı
Şeker Ameliyatı

Şeker hastalığı ameliyatı gelişen teknoloji sayesinde kolaylıkla yapılarak hastaların şeker hastalığından kurtulmasına yardımcı olan bir tedavi şeklidir. Metabolik cerrahinin gelişmesi sayesinde kolay bir şekilde yapılan şeker hastalığı operasyonları günümüzde uzman hekimler tarafından steril koşullarda uygulanır.
Bu şekilde yapılmasının sonucunda sağlıklı süreç geçiren hastalar uzman hekimlerin önerilerine uyması halinde iyileşerek şeker hastalıklarından kurtulabilirler. Dünyada en sık rastlanan rahatsızlıkların başında diyabet yani şeker hastalığı gelir.
Şeker hastalığı rahatsızlıkları genellikle tip 2 diyabet hastalığı bulunan kişilere yapılan ameliyatlardır. Operasyondaki amaç hastanın kendi vücudunda bulunan insülinin yeterli bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?
Şeker hastalığı ameliyatı uygun görülen hastalar tip 2 diyabet hastalarıdır. Bu hastaların operasyon öncesinde tüm kontrol ve tetkiklerinin yapılması gereklidir. Yapılan tetkiklerle hasta uygunluğu belirlenirken aynı zamanda tedavi yöntemleri, kullanılacak olan ilaçlar, müdahale şekilleri belirlenebilir.
Öncelikli olarak muayenede aşamalı ilaç ya da başka bir tedavi yöntemi uygun mudur diye bakılır sonrasında operasyon ihtiyacı mevcut ise şeker hastalığı ameliyatı kararı verilir.
Hormonal değişikliklerin yapılmasını sağlamak amacıyla yapılan operasyonda metabolik cerrahi yöntemi uygulanır. Obezite ve şeker hastalığı bu operasyonla ortadan kaldırılabilir. Operasyonun ilk aşamasında mideye müdahale yapılarak obezitenin önlemi alınması amaçlanır. Eğer yeterli görülmez ve şeker sorunu devam ederse ek operasyonlara ihtiyaç duyulabilir.

Operasyon sonrasında mideye yapılan müdahale ile insülin hızlı bir şekilde salgılanarak şeker hastalığı ortadan kaldırılır.
Şeker hastalığı için yapılan operasyonlarda hastanın durumuna göre uygun olan tedavi yöntemleri belirlenir. Bu yöntemler riskler, doku ve organ hasarına göre tartışılarak belirlenerek cerrahi yöntemleridir. Şeker ameliyatı insülin hormonu salgılayan kısım bağırsak sonuna aktarılır.
Emilim bozma amacıyla yapılan bu işlem sonrasında yiyeceklerin oldukça hızlı bir şekilde sindirilmesi sağlanır. Ameliyat insülin salgısının arttırılması sırasında mineral ve vitamin kaybına yol açmadan şeker hastalığının ortadan kaldırılmasına yardımcıdır.

Şeker hastalığı için yapılan operasyonların uzman hekimler tarafından steril şartlarda yapılmalıdır. Operasyon öncesinde tüm tetkiklerin tam yapılarak hastanın operasyon için uygunluğu belirlenmelidir. Ameliyata girecek olan hasta rahat olmalı ve istenen koşulların sağlanmış hasta hazır bir şekilde ameliyata alınmalıdır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Ne Kadar Etkilidir?
Şeker hastalığı için uygulanan operasyonlarda genellikle hasta uygunluğu oldukça büyük önem taşır. Hastaların uygun olması ardından yapılan tetkikler neticesinde ameliyatın başarılı olup olmayacağı tartışılır.
Hastanın uzman hekim önerilerine ve iyileşme sürelerine uyarak son derece sağlıklı bir süreç geçirirler. Herhangi bir riski ya da tehlikeli bir durumu bulunmayan oldukça güvenli bir operasyondur. Hasta tüm süreç sonrasında dikkat etmeli ve beslenme önerilerine uyum sağlamalıdır.

Hastalarda oluşan ileri dönemlerdeki kilo kayıpları ameliyatın sonuçlarının başarılı olduğunu gösterir. Dikkat edilmesi gereken kurallara uyum sağlanması halinde metabolizma sağlıklı bir şekilde çalışarak süreç tamamlandığında şeker hastalığının son bulması söz konusudur.
Dikkat edilmesi gereken ve operasyonun etkili olması için uyulması gereken şekeri kontrol altında tutabilmektir. Kilo kontrolü yapılması ve mutlaka beslenmenin sağlıklı bir şekilde olması gereklidir. Aksi takdirde şeker hastalığına tekrar yakalanma riski doğabilir.