Kol Germe
Kol Germe

Kol Germe Estetiği

Kol germe ameliyatı, başarı oranı ve etkisi oldukça yüksek bir cerrahi ameliyattır. Kol germe ameliyatı yapılmadan önce hastaya tetkikler, incelemeler ve analizler yapılarak sarkmanın nedenleri belirlenir. Buna göre uygun olan tedavi yöntemi seçilir.

Gerekli olması halinde ilk önce liposuction yapılır daha sonra koldaki sarkan fazla deri cerrahi operasyonla alınarak atılır. Kol germe ameliyatı lokal anestezi ile yapılır. Yaklaşık olarak bir buçuk iki saat aralığında sürmektedir. Bununla birlikte, bazı hastalarda kol germe ameliyatı genel anestezi şeklinde de yapılabilir. Ameliyattan sonra hastanede bir gün kalınması önerilir.

Yaşlılığa bağlı deri elastikliğinin kaybolması, genetik yatkınlıklar, yağ birikimine bağlı üst ve iç kolda sarkmalar kol germe (brakioplasti) ameliyatı yapılmasını gerektirebilir. Üst kolda sarkma görülen bireylerde kol kaldırılınca yarasa şeklinde bir görüntü oluşur.

Kısa kollu giyildiğinde ya da aktif hareket halinde kişiyi rahatsız eden bu fazla deri alınır ve kola daha estetik bir görünüm kazandırılır. Yeni yöntemlerin uygulanmasıyla kol germe ameliyatı sonrası iyileşme süreci kısadır ve en az düzeyde ağrı ile operasyonun atlatılması mümkündür.

Kol Germe Ameliyatı Sonrasındaki Süreç

Kol germe ameliyatı zor bir ameliyat değildir. Bu yüzden kol germe ameliyatının oldukça kolay bir süreci vardır. Kol germe ameliyatı lokal anestezi şeklinde yapıldıysa ameliyat sonrasında hasta hemen yürümeye başlar ve taburcu edilebilir. Genel anestezi altında yapılan kol ameliyatında ise hasta ameliyattan bir gün sonra taburcu edilmektedir. Ameliyat yapıldıktan sonra ameliyatın yapıldığı bölgede ağrı hissinin olması normaldir.

Bu yüzden uzman doktor ağrı kesici verir. Ameliyat sonrası uygulamanın yapıldığı bölgede ödem ve şişlik görülebilir.  Bunlar 2-3 hafta içerisinde kendiliğinden geçmektedir. Kol germe ameliyatından sonra 2-3 haftalık bir süreç içerisinde ağır kaldırılmaması tavsiye edilir.

Kimler için Uygundur?
Kol germe estetiği, uygun görülen her yaştan bireye yapılır. Özellikle orta yaş ve üstü kadınlarda üst kolda gevşeme arttığından kol germeye duyulan talep sıklaşır. Ancak deri yapısına bağlı olarak genç yaşlardaki sarkmaların derecesi fazlaysa kol germe ameliyatı uygulanabilir.

Bu işlem, daha çok hızlı kilo veren ya da kalın kollara sahip bireylerde uygulanır. Kolda yağ birikimine bağlı kalınlaşma olması durumunda hastaya sadece liposuction uygulanır. Liposuction sonrası kol incelince, özellikle iç kolda yumuşak doku yapısı olduğundan, sarkma görülebilir. Bu durumda hastaya liposuction sonrası kol germe ameliyatı da yapılır.

Operasyon Nasıl Yapılır?
Hastayla görüşmeler yapılır ve müdahale için izlenecek yol konuşulur. Üst kolda dirsekten yaklaşık 5 cm uzaklıktaki sarkan deri üzerinde çizimler yapılarak operasyon bölgesi belirlenir. Bu uzaklık kol altına kadar devam eder ve fazla deri alınıp kol gerginleştirilir. Kol germe ameliyatı yaklaşık 1-2 saat sürer. Hızlı bir işlemdir ve hasta operasyon sonrası ciddi bir ağrı hissetmez.

Kol germe ameliyatı öncesindeki 6 saatte yemek yenmemesi gerekir. Aynı şekildeki kol germe ameliyatından önceki 1 günden itibaren sigara, aspirin gibi kanın cıvıklığını artıran maddelerin kullanılmaması gerekir. Bu noktada doktorunuzun dediklerinize dikkat etmeniz ve doktorumuzun tavsiyelerine uymanız çok önemlidir.

Kol Germe Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?
Eğer lokal anestezi uygulanmışsa kol germe ameliyatı olanlar genelde aynı gün taburcu olur. Genel anestezi uygulanan hastalar 1-2 gün sonra taburcu olabilirler. Dikişler kol iç yüzde belli olmaz ve dikişlerin alınması gerekmez. Ameliyat sonrası hastanın bu operasyon için üretilen kol bandajlarından takması gerekir.

Kol germe ameliyatı sonrası ilk 2 gün bandajı çıkarmamak ve kolları bir miktar yüksekte tutarak dinlenmek önemlidir. İlk hafta en az düzeyde hareket etmek yaranın kısa sürede iyileşmesini sağlar. İlk hafta sonunda hasta genellikle sosyal yaşamına dönebilir, üçüncü haftadan sonra belli egzersizleri yapabilir. Genellikle 6-8 hafta sonunda tamamen iyileşme görülür.