Kanal Tedavi
Kanal Tedavi

Dişteki çürük pulpa dediğimiz diş sinirine ulaştığında kişi ağrı hissetmeye başlar. Başlangıçta sıcak soğuk hassasiyeti olarak görülen bu durum birkaç gün içerisinde hafif ve kendiliğinden oluşan ağrılara döner, bu dönemde kullanılan ağrı kesiciler kişiye geçici rahatlama sağladığı için bu dönem geçiştirilmeye çalışılır. Fakat bir süre sonra çürük sinire daha da yaklaşmış olacağından çok şiddetli, gece başlayan ve ağrı kesicilerin fayda etmediği ağrılar görülür. İşte bu durumdaki dişleri çekmeden ağızda tutmak için yapılan tedaviye kanal tedavisi denir. Ayrıca şiddetli darbe sonucu dişin sinirinin ölmesine bağlı olarak dişte oluşan apse ve kistlerin tedavisinde de kanal tedavisine başvurulur.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?
Öncelikle lokal anestezi ile diş uyuşturulur, dişte çürüyen kısım iyice temizlendikten sonra kanalların ağız kısımları açılır. Sonra uygun aletlerle bu kanallardan kökün ucuna kadar gidilir. Burada kök ucunu tam tespit edebilmek için röntgen alınır. Kanallar belirli kalınlıktaki kanal eğeleri ile temizlenir. Bu temizleme esnasında artık diş siniri, yumuşamış kök kanalı duyarı, kökte enfeksiyon yapan bakteriler dişten uzaklaştırılır. Kanallar dezenfektan solüsyonlar ile yıkanıp kurutulur. Dişin kökünde her hangi bir enfeksiyon yoksa aynı seansta kanal dolgusu yapılabilir fakat dişte enfeksiyon şüphesi varsa, kanallara ilaç konularak bir sonraki seansta dolgu yapılır. Kanalları temizlenip doldurulan dişlere en son olarak dolgu yapılır. Bu işlemler dişin durumuna göre 2-3 seans bazen daha fazla sürebilmektedir.

Hangi Dişlere Kanal Tedavisi Yapılır?
* Çürüğün ilerleyip diş sinir dokusuna kadar ulaştığı durumlarda,
* Gece zonklar tarzda ağrıyan dişlere,
* Çürüğün sinir dokusunu harap edip diş kökünde apse oluşturduğu dişlere,
* İltihap kapmış olan dişlere,
* Darbe sonucu kırılan, siniri açığa çıkan dişlere
* Protez için diş kesimi yapılırken eğri dişlerde kesimin fazla yapıldığı yerlerde siniri açığa çıkan dişlere
* Bilinmeyen bir sebeple diş bütünlüğü bozulmadığı halde siniri ölmüş ve zamanla apse yapmış dişte kanal tedavisi uygulanır.